Hej DH!
Vi håber meget at komme i betragtning som partner til at udvikle jeres kommende kampagne for at fjerne usikkerheder og fordomme overfor mennesker med handicap.
Herunder kan I se to eksempler på, hvordan vi arbejder med kampagner og involvering for at flytte adfærd, holdninger og opfattelser i samfundet:
1) En flerårig kampagne på vegne af 63 FH-fagforeninger, der skal forklare unge i starten af deres arbejdsliv, hvorfor de skal melde sig ind i en fagforening.
2) Fagtalent, som er vores helt egen talentpris, hvor vi i samarbejde med Jyllands-Posten og en række stærke aktører på arbejdsmarkedet hylder unge faglærte talenter på det private arbejdsmarked.
I er meget velkommen til at kontakte os, hvis I har spørgsmål.
Hilsen
Community Agency
Sanne Fink, bureauchef
sanne@communityagency.dk
81 77 79 95
Helge Toksvig Bjerre, managing partner
helge@communityagency.dk
20 71 47 07
Case 1: Fagbevægelsens Hovedorganisation
Fagforeningen og det gode arbejdsliv
Problem:
Mange unge vælger fagforeninger fra, fordi de ikke ser værdien i medlemskabet. For mange virker det gammeldags eller irrelevant, især når de står i starten af deres arbejdsliv.
Samtidig er der en udbredt misforståelse om, at fagforeninger kun er nødvendige, hvis man allerede har en fastansættelse eller står i en konflikt.
Løsning:
Vi udviklede et helt nyt kampagneunivers og kommunikationsplatform, hvor vi ikke kun taler om overenskomster, men om det gode arbejdsliv og alt det, der fylder, når man er ung og er ved at finde sine ben på arbejdsmarkedet. Her er det OK at være i tvivl, og det er de unge, der er hovedpersonen - ikke fagforeningen.
Vi har leveret strategi, kendskabsmålinger, visuel identitet, film, website, radio, social og medieplan og har lige genvundet opgaven de næste to år til samlet 19 millioner kroner.
“Vi har valgt Community som samarbejdspartner, fordi de både kan levere strategi og kreativ kommunikation og samtidig forstår vores verden af medlemsorganisationer”.
Mette Hansen, teamchef i FH
Problem:
I løbet af få år kommer Danmark til at mangle op mod 100.000 faglærte. Det vil ramme vores velfærd, vores vækst og ikke mindst den grønne omstilling.
Derfor satte vi os for at anerkende og hylde talentfulde faglærte, som allerede bygger, producerer, driver vækst og innovation. Udover at anerkende talentfulde faglærte, så ville vi også inspirere den næste generation til at tage en erhvervsuddannelse og vise de mange karrieremuligheder, som uddannelserne kan føre til.
Case 2:
Fagtalent
Løsning:
Sammen med Dansk Industri, Dansk Metal, Tekniq, Blik og Rør, Dansk Elforbund og Jyllands-Posten etablerede vi talentprisen ’Fagtalent’.
Vi udviklede det hele: Fra idé og koncept, oprettelse af forening og bestyrelse, fundraising, eksekvering af kampagnen og afviklingen af et stort awardshow i Falkonersalen. Her hyldede vi dem, som vi gerne vil have flere af og satte fokus på manglen på faglærte.
27. november gentager vi succesen, når vi kører kampagne og awardshow for at finde årets fagtalenter 2025.
De unges egne historier
Frederik Gustav Sørensen fra Kemp & Lauritzen var i Go’ Morgen Danmark for at fortælle som sin karriere som faglært og indstillingen til at være Fagtalent 2024.
Stemningsfilm fra awardshowet 2024
Fagtalent kulminerede i et kæmpe awardshow i København, hvor årets 8 fagtalenter blev afsløret og hyldet i et stort show med musik, taler og underholdning.
“Fagtalent er et godt eksempel på, hvorfor vi samarbejder med Community: De ved, at hvis vi skal ændre noget, kræver det mere end bare en lækker reklamefilm. Det skal kunne leve ude i virkeligheden og involvere dem, det handler om”.
Henrik W. Petersen, forbundsformand for Blik & Rør






…og til sidst en teaser, der lanceres til maj:
Ta’ ordet-
kampagne for SUMH
Vi er lige nu igang med en kampagne for SUMH og deres udannelsesforløb “Ta’ Ordet”. Forløbet skal hjælpe unge med handicap og unge pårørende med at opbygge demokratisk selvtillid og få en stemme i den offentlige debat.
Vi er stadig i gang med at udvikle hele kampagneuniverset med brandbook, kampagne-logo, portrætter, annoncer og animerede grafikker til SoMe, launch event, foto-udstilling og kampagnesite.






Tak for jeres tid!
Vi håber at få muligheden for at byde på opgaven.
Spørgsmål?
-
Bureauchef
Sanne er en erfaren kampagneleder fra bl.a. TV2, Advice og VisitDenmark.
e: sanne@communityagency.dk
m: 81 77 79 95
-
Stifter og managing partner
Helge er ekspert i kampagner og politisk kommunikation og har rådgivet NGOer, fagforeninger og interesseorganisationer de sidste 15 år.
e: helge@communityagency.dk
m: 20 71 74 07