FH

Dit Fremtidige Jeg

De unge orker ikke flere løftede pegefingre

Problem:
Unge synes ikke, fagforeninger er relevante. For mange er ord som overenskomst, pension og tillidsrepræsentant noget, man først interesserer sig for, når det allerede er for sent.

De fleste unge ser positivt på fagforeninger, men de forbinder dem ikke med deres eget liv. Samtidig er sproget omkring fagbevægelsen ofte indforstået og langt fra den hverdag og tone, de unge bevæger sig i.

Fagbevægelsens Hovedorganisation (FH) vil gøre fagforeninger nærværende og vedkommende for en generation, der normalt scroller forbi emnet.

Løsning:
Indsigten er, at unge sjældent lytter til gode råd fra andre, men de lytter til sig selv.

Derfor lancerer FH en kampagne, hvor de unge møder deres eget 60-årige jeg og får råd fra den eneste, de virkelig tager alvorligt: sig selv.

I et filmeksperiment skabt med kunstig intelligens møder de unge deres fremtid. Når de ser sig selv tale om arbejdsliv, tryghed og fagforening, bliver det pludselig konkret.

Næste
Næste

Coop